Felnőttképzési és Távoktatási Módszerbank
Felnőttképzési és távoktatási
módszerbank létrehozása
Amikor hátrányos helyzetről
beszélünk, elsősorban a gyermekszegénységre, óvodás és iskoláskorú gyerekek
rossz sorsára asszociálunk. Nem véletlenül: míg a gyermekkorúakat érintő
szociális eredetű hátrányok szakirodalmi feldolgozottsága bőségesnek mondható,
addig a felnőttek nehézségeiről lényegesen kevesebb szó esik.
A projekt folyamán kísérletet
teszünk a hátrányos helyzetű felnőtt csoportok rétegzésére, tanulási-képzési
motivációik feltárására, bemutatására. Ezzel a megközelítéssel olyan
oktatás-módszertani jellegzetességekre próbálunk rávilágítani, amely elsősorban
a hátrányos helyzetű felnőttekkel foglalkozó andragógiai szakembereknek lehet
hasznos.
Ennek a munkának eredménye többek
között egy, a hátrányos helyzetűekkel foglalkozó felnőttképzési vállalkozások
oktatói számára kidolgozott felnőttképzési módszerbank, amely annyiban egyedi,
hogy kifejezetten a hátrányos helyzetű felnőttekkel foglalkozók számára
állítottuk össze és fejlesztjük tovább.
A felnőttképzési klaszter
keretében lehetőség van a módszerek kipróbálására, fejlesztésére, finomítására,
továbbá a képzési tapasztalatok másodlagos hasznosítására.